luni, 11 august 2014

Ravisant, expresiv, sofisticat: Daniel Swarovski - lordul cristalelor

De la frumoasele candelabre impodobite cu celebrele cristale, pana la superbele rochii ale divelor purtate pe covorul rosu, de la diverse accesorii si gadget-uri pana la bijuteriile glamour purtate de vedete la evenimentele mondene, brandul Swarovski s-a impus de departe in fata altor branduri de renume, Daniel Swarovski scriind prima pagina de istorie in domeniul cristalelor.
  Nascut in anul 1862, in Boemia, pe atunci parte a imperiului austro-ungar si unul dintre cele mai importante centre de productie pentru cristal si sticla, a invatat initial meseria de la tatal sau, devenind in timp un adevarat maestru al prelucrarii cristalelor. Inventator al unei masini unice de taiere si slefuire, la varsta de 18 ani, dupa mai multe incercari, Daniel Swarovski reuseste sa obtina cristale care captau si reflectatau lumina intr-un mod cu totul special si diferit de ce se obtinuse pana atunci.
  Datorita lui, pentru prima data procedeul laborios si costisitor de taiere manuala a cristalelor era inlocuit de actiunea precisa si simpla a unei masini.
  In 1892 isi pantenteaza inventia, iar in 1895, Daniel Swarovski se muta definitiv, impreuna cu intreaga familie in Austria, la Wattens, regiunea Tyrol.
  Primele produse faimoase, cunoscute ca „chatons”, nu numai ca au revolutionat lumea bijuteriilor, dar i-au oferit cristalului o alta identitate. Compania a inceput sa prospere. Produse Swarovski si-au facut loc pe piata, stralucind pe haine si bijuterii, genti, curele, portofele  si accesorii de par, pana la ornamente de incaltaminte.
  Legendara creatoare de moda Coco Chanel prefera, in locul pietrelor veritabile, frumusetea subtila a cristalelor, pe care le folosea pentru decorarea creatiilor sale. In Orasul luminilor, cristalele, cu ale lor reflexe scanteietoare, incep sa fascineaze  doamnele din inalta societate si se impun ca una dintre emblemele elegantei ”a la francaise”.
 Chanel, Balenciaga, Schiaparelli si Christian Dior si-au dorit produsele vestimentare accesorizate cu deja celebrele cristale. A urmat apoi o colaborare fructuoasa cu Robert Goossens, Francis Winter si Casa Lesage din Paris. In acea perioada, de inceput de secolul XX, se cerea lux si eleganta iar Swarovski devenise un ingredient mai necesar ca oricand.
In 1932, in plina perioada de inflorire a jazzului, brandul a lansat cristale speciale pentru rochiile de cocktail, pantofi, centuri, accesorii pentru mirese si costume de cabaret. E perioada in care Daniel Swarovski a pus bazele unui imperiu!
  Avand o stralucire aparte, cristalele gandite special sa impodobeasca costumele de cabaret, devenisera un “must have” in localurile scumpe si in spectacolele de musical, ajungand intr-un final in lumea celor de la Hollywood, printre clientii fideli numarandu-se: Marlene Dietrich, Josephine Baker, Marilyn Monroe si Audrey Hepburn. In 1962, in timp ce ii canta „Happy Birthday” presedintelui Kennedy, Marilyn Monroe purta cristale Swarovski. De asemenea, Maria Callas isi innobila tinutele de scena cu aceste cristale-bijuterii. Swarovski vindea femeilor libertatea de a-si exprima propria personalitate, visele si dorintele.
  In 1950 a aparut un nou cristal, poate cel mai elegant cristal al Casei Swarovski, a carui stralucire imita lumina noptilor nordice – Cristalul Aurora Borealis. Celebrul creator de moda Christian Dior, si-a dorit ca Swarovski sa-i impodobeasca colectia de haine de dama, realizand un “new look” de o feminitate aparte. In acest scop, Dior insusi a colaborat cu Manfred Swarovski, nepotul lui Daniel, si cu Francis Winter, detinatorul unuia dintre cele mai importante magazine de bijuterii din Paris.  
  Acum, in timpurile noastre, Beyonce si Sharon Stone isi asociaza imaginea cu brandul Swarovski. Penelope Cruz, Charlize Theron si Jessica Alba au ales Swarovski pentru aparitiile de pe covorul rosu, in ultimii ani brandul Swarovski fiind o prezenta constanta la Festivalul de Film de la Cannes.
  Metropolitan Opera din New York, poate cea mai celebra scena a lumii, si-a deschis cea de-a 125-a stagiune, intr-o atmosfera ce a purtat semnatura Swarovski. Colaborarea dintre scena metropolitana si celebrul brand a constat in restaurarea,  pentru prima data de la montarea initiala, a celor 11 candelabre, creatie Swarovski, din foaier si din Grand Tier Restaurant. Au fost inlocuite peste 50.000 de cristale Swarovski, comanda speciala din partea Operei Metropolitan. Prin acest proiect de restaurare, a fost reprodus designul lor initial, cristalele originale inlocuite fiind vandute la magazinul de suveniruri din cadrul celebrului edificiu.
  Opera Metropolitan nu este insa singura cladire peste care Swarovski si-a revarsat stralucirea. In Palatul Versailles, un candelabru semnat de acelasi brand face senzatie, in timp ce in Marea Moschee a Sultanului Qaboos al Omanului, straluceste cel mai inalt candelabru din lume, avand 14 m inaltime.
  Daniel Swarovski a murit pe 23 ianuarie 1956, la venerabila varsta de 94 de ani, lasand in urma o prestigioasa si solida companie. Si astazi, sediul central al companiei  se afla tot in Wattens – Austria, fiind condus de urmasii acestuia. Dupa 130 de ani de la momentul in care Daniel Swarovski revolutiona lumea bijuteriilor, compania e mai prospera ca oricand. Cu peste 20.000 de angajati, in 1150 de magazine din 120 de tari ale lumii, si castiguri care pana acum depasesc 2,40 miliarde de euro, imperiul Swarovski este impartit: o parte in crearea cristalelor propriu-zise, pentru haine si bijuterii  si o alta pentru decoratiunile interioare. Swarovski Crystal Society are 400.000 de membri in toata lumea, unii fiind adevarati impatimiti ai figurinelor de colectie.
  Datorita calitatii ireprosabile a cristalelor, compania Swarovski este furnizor oficial pentru mai multe marci de lux precum: Gucci, Versace, Roberto Cavalli sau Chantal Thomass.
De mai bine de un secol, cristalele Swarovski stralucesc la gatul divelor si sclipesc pe rochiile si accesoriile vedetelor de la Hollywood si nu numai. In ciuda tendintelor schimbatoare din lumea modei, cristalele Swarovski continua sa fascineze, fiind inconjurate de o aura de legenda.
  Acum insa Swarovski e mai accesibil decat era candva. Totusi, straluceste la fel. Nu trebuie sa fii nici Byonce, nici Sharon Stone, nici Marilyn Monroe sau Audrey Hepburn, si nici nu trebuie sa te simti ca ele. Trebuie sa fii doar tu insuti si sa te pui in valoare.
  Colectia noastra de bijuterii, Daniel Swarowski Edition 2014, incanta prin eleganta, simplitate si rafinament. Chiar daca nu te-ai decis sa cumperi, arunca macar o privire. Sloganul acestei editii defineste, in mare parte, aceasta superba colectie:  Designe to spark emotions!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu