De la frumoasele candelabre impodobite cu celebrele cristale,
pana la superbele rochii ale divelor purtate pe covorul rosu, de la
diverse accesorii si gadget-uri pana la bijuteriile glamour purtate de
vedete la evenimentele mondene, brandul Swarovski s-a impus de departe
in fata altor branduri de renume, Daniel Swarovski scriind prima pagina
de istorie in domeniul cristalelor.
Nascut in anul 1862, in Boemia, pe atunci parte a imperiului
austro-ungar si unul dintre cele mai importante centre de productie
pentru cristal si sticla, a invatat initial meseria de la tatal sau,
devenind in timp un adevarat maestru al prelucrarii cristalelor.
Inventator al unei masini unice de taiere si slefuire, la varsta de 18
ani, dupa mai multe incercari, Daniel Swarovski reuseste sa obtina
cristale care captau si reflectatau lumina intr-un mod cu totul special
si diferit de ce se obtinuse pana atunci.
Datorita lui, pentru prima data procedeul laborios si
costisitor de taiere manuala a cristalelor era inlocuit de actiunea
precisa si simpla a unei masini.
In 1892 isi pantenteaza inventia, iar in 1895, Daniel Swarovski
se muta definitiv, impreuna cu intreaga familie in Austria, la Wattens,
regiunea Tyrol.
Primele produse faimoase, cunoscute ca „chatons”, nu numai ca
au revolutionat lumea bijuteriilor, dar i-au oferit cristalului o alta
identitate. Compania a inceput sa prospere. Produse Swarovski si-au
facut loc pe piata, stralucind pe haine si bijuterii, genti, curele,
portofele si accesorii de par, pana la ornamente de incaltaminte.
Legendara creatoare de moda Coco Chanel prefera, in locul
pietrelor veritabile, frumusetea subtila a cristalelor, pe care le
folosea pentru decorarea creatiilor sale. In Orasul luminilor,
cristalele, cu ale lor reflexe scanteietoare, incep sa fascineaze
doamnele din inalta societate si se impun ca una dintre emblemele
elegantei ”a la francaise”.
Chanel, Balenciaga, Schiaparelli si Christian Dior si-au dorit
produsele vestimentare accesorizate cu deja celebrele cristale. A urmat
apoi o colaborare fructuoasa cu Robert Goossens, Francis Winter si Casa
Lesage din Paris. In acea perioada, de inceput de secolul XX, se cerea
lux si eleganta iar Swarovski devenise un ingredient mai necesar ca
oricand.
In 1932, in plina perioada de inflorire a jazzului, brandul a
lansat cristale speciale pentru rochiile de cocktail, pantofi, centuri,
accesorii pentru mirese si costume de cabaret. E perioada in care Daniel
Swarovski a pus bazele unui imperiu!
Avand o stralucire aparte, cristalele gandite special sa
impodobeasca costumele de cabaret, devenisera un “must have” in
localurile scumpe si in spectacolele de musical, ajungand intr-un final
in lumea celor de la Hollywood, printre clientii fideli numarandu-se:
Marlene Dietrich, Josephine Baker, Marilyn Monroe si Audrey Hepburn. In
1962, in timp ce ii canta „Happy Birthday” presedintelui Kennedy,
Marilyn Monroe purta cristale Swarovski. De asemenea, Maria Callas isi
innobila tinutele de scena cu aceste cristale-bijuterii. Swarovski
vindea femeilor libertatea de a-si exprima propria personalitate, visele
si dorintele.
In 1950 a aparut un nou cristal, poate cel mai elegant cristal
al Casei Swarovski, a carui stralucire imita lumina noptilor nordice –
Cristalul Aurora Borealis. Celebrul creator de moda Christian Dior, si-a
dorit ca Swarovski sa-i impodobeasca colectia de haine de dama,
realizand un “new look” de o feminitate aparte. In acest scop, Dior
insusi a colaborat cu Manfred Swarovski, nepotul lui Daniel, si cu
Francis Winter, detinatorul unuia dintre cele mai importante magazine de
bijuterii din Paris.
Acum, in timpurile noastre, Beyonce si Sharon Stone isi
asociaza imaginea cu brandul Swarovski. Penelope Cruz, Charlize Theron
si Jessica Alba au ales Swarovski pentru aparitiile de pe covorul rosu,
in ultimii ani brandul Swarovski fiind o prezenta constanta la
Festivalul de Film de la Cannes.
Metropolitan Opera din New York, poate cea mai celebra scena a
lumii, si-a deschis cea de-a 125-a stagiune, intr-o atmosfera ce a
purtat semnatura Swarovski. Colaborarea dintre scena metropolitana si
celebrul brand a constat in restaurarea, pentru prima data de la
montarea initiala, a celor 11 candelabre, creatie Swarovski, din foaier
si din Grand Tier Restaurant. Au fost inlocuite peste 50.000 de cristale
Swarovski, comanda speciala din partea Operei Metropolitan. Prin acest
proiect de restaurare, a fost reprodus designul lor initial, cristalele
originale inlocuite fiind vandute la magazinul de suveniruri din cadrul
celebrului edificiu.
Opera Metropolitan nu este insa singura cladire peste care
Swarovski si-a revarsat stralucirea. In Palatul Versailles, un
candelabru semnat de acelasi brand face senzatie, in timp ce in Marea
Moschee a Sultanului Qaboos al Omanului, straluceste cel mai inalt
candelabru din lume, avand 14 m inaltime.
Daniel Swarovski a murit pe 23 ianuarie 1956, la venerabila
varsta de 94 de ani, lasand in urma o prestigioasa si solida companie.
Si astazi, sediul central al companiei se afla tot in Wattens –
Austria, fiind condus de urmasii acestuia. Dupa 130 de ani de la
momentul in care Daniel Swarovski revolutiona lumea bijuteriilor,
compania e mai prospera ca oricand. Cu peste 20.000 de angajati, in 1150
de magazine din 120 de tari ale lumii, si castiguri care pana acum
depasesc 2,40 miliarde de euro, imperiul Swarovski este impartit: o
parte in crearea cristalelor propriu-zise, pentru haine si bijuterii si
o alta pentru decoratiunile interioare. Swarovski Crystal Society are
400.000 de membri in toata lumea, unii fiind adevarati impatimiti ai
figurinelor de colectie.
Datorita calitatii ireprosabile a cristalelor, compania
Swarovski este furnizor oficial pentru mai multe marci de lux precum:
Gucci, Versace, Roberto Cavalli sau Chantal Thomass.
De mai bine de un secol, cristalele Swarovski stralucesc la gatul
divelor si sclipesc pe rochiile si accesoriile vedetelor de la
Hollywood si nu numai. In ciuda tendintelor schimbatoare din lumea
modei, cristalele Swarovski continua sa fascineze, fiind inconjurate de o
aura de legenda.
Acum insa Swarovski e mai accesibil decat era candva. Totusi,
straluceste la fel. Nu trebuie sa fii nici Byonce, nici Sharon Stone,
nici Marilyn Monroe sau Audrey Hepburn, si nici nu trebuie sa te simti
ca ele. Trebuie sa fii doar tu insuti si sa te pui in valoare.
Colectia noastra de bijuterii, Daniel Swarowski Edition 2014,
incanta prin eleganta, simplitate si rafinament. Chiar daca nu te-ai
decis sa cumperi, arunca macar o privire. Sloganul acestei editii
defineste, in mare parte, aceasta superba colectie: Designe to spark
emotions!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu